„Running On Waves” z Polski w Świat

2010-06-04 2:09 Marek Zwierz
Running on Waves
Autor: Marek Zwierz "Running on Waves"

Marek Zwierz informuje z Gdańska. 29 maja uroczyście przecięto wstęgę na najnowszym statku zaprojektowanym przez Biuro Konstrukcyjne Zygmunta Chorenia, „Running On Waves” – „Biegnąca Po Falach”.

Statek otaklowany jako barkentyna sztakslowa z pełną automatyką obsługi żagli jest produktem międzynarodowym. Polski projekt zrealizowano w Stoczni Gdańskiej, instalacje i elektronikę wykonały firmy polskie, system audio niemieckie, design i wykonanie wnętrz ukraińskie, rejestrację przejął Cypr, a właścicielem jest Rosjanin, Rouben Khokhriakov. „Running On Waves” jest pierwszym z planowanych trzech statków wycieczkowych przewidzianych do dwutygodniowych rejsów cruisingowych w rejonie Morza Śródziemnego i Morza Czerwonego. Dla pasażerów przewidziano nie tylko luksusowe kabiny, ale i cały repertuar SPA z masażystami z południowowschodniej Azji włącznie. Oferta jest dla chcących wypoczywać aktywnie, bo statek wyposażony jest w profesjonalną bazę nurkową, RIBy pozwalające na uprawianie narciarstwa wodnego, a konstrukcja fokmasztu umożliwia gościom wspinanie się aż do górnego salingu, czyli niemal 30 m ponad pokład. Dodatkowe atrakcje umożliwi niewielkie zanurzenie statku pozwalające na odwiedzanie małych i płytkich zatoczek, gdzie nie wpłyną większe wycieczkowce.
Kapitanem na barkentynie jest znany z „Sea Cloud”, „Pogorii” i „Chopina” Wiktor Leszczyński, który ma za zadanie doprowadzenie statku na Cypr. Następnie planowanych jest kilka rejsów dla zaproszonych gości, podczas których załoga będzie miała możliwość dotarcia się i dogłębnego poznania statku. Pierwszy rejs z turystami zabukowany jest na sierpień na Morze Czerwone.

Dane „Running On Waves”:
Długość całkowita: 64 m
Szerokość: 9,5 m
Zanurzenie: 3,2 m
Wysokość grotmasztu: 43,4 m
Powierzchnia ożaglowania: 1120 sqm
Przewidywana prędkość maksymalna: 18 węzłów
Moc silnika: 478 kW / 650 KM
Załoga: 22 osoby
Miejsc pasażerskich: 45
Statek posiada certyfikat GL +100 A5 (PRS KM 1 A 2) pozwalający na żeglugę bez ograniczeń wliczając w to wody polarne w okresie letnim.
Strona internetowa: www.88parsec.com

Marek Zwierz

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.