Regatowa dusza nowego jachtu - N Fun 30

2015-07-17 14:07 N Fun Yachting

Tytułowy N FUN 30 to nowa propozycja dla żeglarzy ceniących jakość żeglowania. Wprowadzony na rynek przez markę N FUN Yachting, należącą do doświadczonego żeglarza i znakomitego regatowca – Marka Stańczyka (starty głównie w formule match racing).

Dlaczego N FUN 30 jest inny?

Podczas 10-letniej pracy w biznesie stoczniowym, startach na ponad 100 różnych polskich i znanych zagranicznych konstrukcjach, wieloletniej pracy projektanta, jak również współpracy z  Eugeniuszem Ginterem – nabrane doswiadczenia pozwoliły na spełnienie wszystkich zadań jakie postawione zostały konstruktorowi. 

Założenia były następujace:

- powinien być szybki i zwrotny, nadający się do regat w klasach przelicznikowych np. ORC
- możliwy do transportu na przyczepie podłodziowej o DMC<=3,5T
- z podnoszonym mieczem
- z kabiną pozwalająca na przebywanie i spanie minimum 4 osób

I taką właśnie jednostkę z pomocą swojego syna – Roberta stworzył Eugeniusz Ginter. Jacht ma wymiary 9 x 2,92m, czyli spełnia obowiązujące w wielu krajach kryterium szerokości < 3m. Gotowy do żeglugi waży od 2,1 do 2,5T, dzięki czemu nie przekracza dozwolonej w transporcie wagi. Hydraulicznie podnoszony  miecz szybrowy z bulbą 500kg w połączeniu ze wspomnianą przed chwilą masą całkowitą powoduje że jacht jest stabilny i zwrotny. Podstawowe ożaglowanie to 44m2 + genaker i jest ono wystarczające aby osiągał zadowalające prędkości.

Pierwsze sztuki charakteryzowały się bardzo dopracowaną „górą” czyli osprzętem wysokiej klasy, przemyślanymi rozwiązaniami technicznymi ale prostym „środkiem” z kojami, skromną tapicerką i podsufitką pomalowaną topkotem. Obecność na kilku targach zagranicznych (między innymi HISWA Amsterdam i BOOT Dusseldorf) uświadomiły nam jednak, że estetyka środka jest również bardzo ważna, nawet jeżeli jest wykorzystywany rzadko.

Obecna wersja – N Fun 30 ver. 2015 – charakteryzuje się już designerskim wnętrzem z pełną laminatową podsufitką, oświetleniem LED, skromnymi szafkami i stołem z egzotycznego drewna, oraz wieloma schowkami w postaci toreb żeglarskich. Wszystkie grodzie, podłogi i  drewniane elementy wykonane są w technologii sandwich (z 12mm twardą pianką) co pozwala dodatkowow zaoszczędzić na wadze jednostki.

Sportowy kształt i dobrane regatowe rozwiązania  techniczne skłaniają ludzi do wniosków, że jest to jacht dla wymagających i doświadczonych żeglarzy. I tutaj właśnie nic bardziej mylnego. Mała waga jachtu (również dzięki nowoczesnemu diagramowi laminowania i użyciu lepszych materiałów), ciężki balast i wymiary tradycyjnych 30 stopowych jachtów (9m dł., 3m szer., 44m2 ożaglowania) powodują, że żeglowanie jest zdecydowanie łatwiejsze i bezpieczniejsze niż większością 30 - stopowych cruiserów. Jedyną niedogodnością (ale wyłącznie na płytkich akwenach) może być szybrowe podnoszenie miecza. Niemniej przy zachowaniu rozsądku, używaniu sondy i ewentualnie zastosowaniu elektrycznej pompy (podnoszenie całego miecza trwa 3 sekundy) nie stanowi to żadnego istotnego problemu w eksploatacji.

Wszystkie wymienione cechy powodują, że przyszły armator jest jasno określony: Żeglarz może nie bardzo doświadczony ale świadomy swoich umiejętności, ceniący frajdę z żeglowania, ewentualnie z lekkim zacięciem sportowym. Niepotrzebujący wnętrza do 2 tygodniowych czarterów na mazurach, ale ceniący komfort i estetykę podczas weekendowych rejsów lub regat.

Niezwykle istotną kwestią jest fakt, że istnieje możliwość dowolnego konfigurowania jachtu. Do tej pory powstały jednostki z silnikiem stacjonarnym diesel i elektrycznym, zaburtowym benzynowym i elektrycznym. Z fokiem tradycyjnym lub samohalsującym, genakerem na bukszprycie lub podeście dziobowym. Z prostym regatowym wnętrzem albo estetycznym i wyposażonym w pełny kambuz i ogrzewanie. Z autopilotem, sztucznym lub naturalnym teakiem a nawet szprycbudą i bimini. Nie zamykamy się przed żadnym rozsądnym rozwiązaniem technicznym. Każde z nich chętnie omówimy z przyszłym nabywcą a następnie zaprojektujemy z wykorzystaniem najnowszego oprogramowania. Produkt końcowy jest efektem najnowszych technologii vacuum, CNC – czyli naszych standardów.

SPRAWDŹ NOWEGO N FUN – 30
www.nfunyacht.com

N FUN YACHTING
11-500 Giżycko/Wilkasy ul. Żurawia 7,

MAIL: marek@nfunyacht.com
TEL KONT.: 500296320

N Fun Yachting
Autor: N Fun Yachting
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.