Likwidacja linii napowietrznej nad Szkarpawą

2015-05-28 14:45 Jerzy Kuliński/www.kulinski.navsim.pl
Likwidacja linii napowietrznej nad Szkarpawą
Autor: Tomasz Sosnowski

Nie macie pojęcia jak mnie cieszą korespondencje z dobrymi wiadomościami. Lakoniczny korespondent SSI - Krzysztof Woźniak pisze z ukontentowaniem i nadzieją na dalszy rozwój poczynań modernizacyjnych. W sprawie niebezpiecznych dla żeglugi jachtów przewodów elektrycznych nad Szkarpawą interweniowało swego czasu Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych. Nie, nie - oczywiscie nie Związunio. Młyny decyzyjne mielą powoli, ale cieszmy się z każdego kroku w dobrym kierunku. I jeszcze sprawa porządkowa: proszę Autora o niezwłoczne przysłanie swojej fotki portretowej. Moze być plenerowa, byle bez czapki i bez słonecznych okularów - pisze Jerzy Kuliński na www.kulinski.navsim.pl.

Wyczerpującym całkowicie newsem to może nie jest, ale chciałbym poinformować, że w przyszłym tygodniu zniknie chyba ostatnia przeszkoda dla większych jachtów w drodze z Gdańska na Zalew Wiślany. Mam na myśli napowietrzną linię SN przed mostem zwodzonym w Drewnicy / Żuławkach, przecisk wykonany i okablowany, a we wtorek 19 maja odbyło się przełączenie linii napowietrznej wysokiego napięcia na kabel podziemny.

Wysyłam jedno zdjęcie (fot. Tomasz Sosnowski) linii wysokiego napięcia która w dniu 21 maja 2015 wreszcie przestała "zwisać" nad wodą i straszyć skipperów jachtów płynących po Szkarpawie. Ot po prostu przeniosła się pod dno rzeki. Jest to jeden ze znaczących kroków w kierunku udrożnienie przepływu na Zalew Wiślany jednostek z wyższymi masztami, ale niestety po drodze są jeszcze trzy takie zawalidrogi: 14.5 km (przed Rybiną) linia na wysokości. 18.2m, 17.8 km (za Rybiną) dwie linie na wys. 14m i 23.5km (przed Osłonką) linia na wys. 14m. Miejmy nadzieję, że i te linie w najbliższym czasie przeniosą się pod dno rzeki, co całkowicie otworzy drogę do swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

Tekst: Krzysztof Woźniak

Artykuł został zaczerpnięty ze strony: www.kulinski.navsim.pl

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.