Znamy zwycięzców I Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów!

2015-05-15 11:51 Informacja prasowa

9 maja w ośrodku Róży Wiatrów w Węgorzewie odbyły się I Żeglarskie Mistrzostwa Polski YouTuberów. Do rywalizacji o mistrzowski tytuł przystąpiło 10 załóg złożonych z najpopularniejszych twórców polskiego YouTube’a. Podczas rywalizacji nie brakowało wielkich emocji, a oprócz trzech pierwszych miejsc, premiowane były również załogi, które najlepiej poradziły sobie z procedurą startową i jako pierwsze przekroczyły linię startu.

Pierwsi Mistrzowie Polski

W drugi weekend maja jezioro Święcajty zamieniło się w arenę żeglarskich zmagań. Zmierzyli się oni w ramach I Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów w klasie jachtów kabinowych. W piątkowe popołudnie w porcie Róży Wiatrów zameldowało się aż 10 załóg, złożonych z 40 największych polskich twórców YouTube’a. Wszystko po to, by już kolejnego dnia wypłynąć na wodę i walczyć o tytuł Żeglarskiego Mistrza Polski YouTuberów. Żeglarzy dopingowali wierni kibice i licznie zgromadzona publiczność, która podziwiała zmagania ulubionych twórców Wszystkie zespoły przystąpiły do startu z pełną determinacją i wielkim zaangażowaniem, co udowodniły już w pierwszym biegu, którym zawładnęła  ekipa IsAmUxPompa, następna na mecie zameldowała się załoga ŚmiechawaTV oraz team znanego internetowego magika Y.

Mimo słabnącego wiatru drugi bieg okazał się równie emocjonujący. W tej odsłonie najlepsze okazały się załogi, które doskonale potrafiły wykorzystać delikatne szkwały odskakując pozostałym uczestnikom. W tych warunkach na czoło stawki wysunęła się załoga Sadama z Krzysztofem Traczykiem oraz Justyną Niedźwiedź i Katarzyną Sadowską, twórczyniami kanału LoveAndGreatShoes. Zwycięstwo w drugim biegu zagwarantowało im awans z czwartej na drugą pozycję. Jako druga linię mety przekroczyła załoga IsAmUxPompa, dzięki czemu zachowała pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Na trzecim miejscu pojawiła się drużyna z kapitanem Urban TV, Adwekage oraz Nadia KA, co pozwoliło im przesunąć się z dziewiątej na piątą pozycję.

Po drugim biegu sędzia główny zawodów ogłosił decyzję o zakończeniu regat z powodu utrzymującej się flauty, a klasyfikacja po dwóch startach została utrzymana jako wyniki końcowe. Tym samym tytuł I Żeglarskiego Mistrza Polski YouTuberów przypadł załodze IsAmUxPompa z Nymfą, TheNitroZyniak oraz GRLMIKE, dowodzonej przez komandora Szymona Micsutkę. Zwycięzcy wznieśli w górę mistrzowskie trofeum, otrzymali złote medale oraz nagrodę główną – smartfony Lumia 640. Swój udział w regatach podsumował kapitan załogi Szymon Kasprzyk (IsAmuXPompa) – Jak widać poszło nam najlepiej ze wszystkich. Byliśmy przygotowani, graliśmy w gry żeglarskie, a nasz sternik poprowadził całą naszą załogę do zwycięstwa. Koniecznie chcieliśmy wygrać w tej rywalizacji i to nam się udało!

Na drugim miejscu podium stanęła drużyna Sadama, Krzystofa Traczyka i LoveAndGreatShoes z Igorem Przegrałkiem w roli sternika, która z zadowoleniem przyjęła tytuł wicemistrza, srebrne medale oraz telefony Lumia 532. Po brąz sięgnęła załoga magicznego Y ze sternikiem Martą Milewską. Cały team został nagrodzony telefonami Lumia 435.

Sędzia główny wyróżnił również załogi, które najlepiej poradziły sobie z procedurą startową w obu biegach i punktualnie przekroczyły linię startu. Wśród wyróżnionych znaleźli się Naruciak, Yoshi7901, Sou Shibo, Damian Kowalski oraz JCOBPLAY. Wyróżnieni YouTuberzy otrzymali żeglarskie zegarki Timex z serii  Yacht Racer.

Żeglarska atmosfera w klimacie YouTube’a

Frekwencja w czasie I Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów dopisała. W porcie Róży Wiatrów zameldowało się blisko 40 twórców YouTuba, a wśród nich: SA Wardęga, Remigiusz Maciaszek, Rojo, Śmiechawa TV, Sadam, Magia Y, Wapniak, Kisiel, Gimper, IsAmUxPompa, Nymfa, TheNitroZyniak, GRLMIKE, Adwekage, Nadia Ka, MrSetoKami, Yoshi, Sou Shibo, JCOBPLAY, Izak, Naruciak, Urban TV. Zgodnie z zapowiedzią wiele kanałów na YouTubie zamilkło na te kilka dni, jednak fani mogli śledzić poczynania swoich ulubionych twórców na ich profilach na Instagramie oraz Facebooku.

A co o udziale w regatach powiedzieli sami uczestnicy?

- Regaty to fantastyczna zabawa, jeśli będę miał okazję spróbować tego jeszcze raz, to na pewno nie pogardzę taką możliwością. Jestem domatorem, staram się trzymać z dala od wszelkich aktywności fizycznych, ale to było wyjątkowo przyjemne i zabawne przeżycie. W trakcie regat zarządzałem talią grota, a od czasu do czasu łapałem też za ster, miałem więc odpowiedzialne zadanie. Jeśli nie pływaliście jeszcze, zdecydowanie musicie spróbować. W przyszłym roku również planuję pojawić się tutaj i mam nadzieję, że pogoda będzie równie dobra - opowiada Remigiusz Rock Maciaszek, twórca kanałów Rock Alone oraz Ja Rock.

- Była to moja pierwsza styczność z żaglami i pływaniem po Mazurach. Jednak najważniejszą kwestią, której nigdy nie zapomnę, było to, że dawno tak nie odpocząłem. Po prostu relaksowałem się i czułem jakbym był na duchowym odpoczynku - powiedział Patryk Rojewski Rojo.

- To było naprawdę bardzo fajne przeżycie. Na pokładzie jachtu stanęliśmy pierwszy raz, nauczyliśmy się czegoś nowego i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. Przed przyjazdem  trochę przygotowałem się do regat, zajrzałem do regulaminu, przeczytałem też sporo na stronie Róży Wiatrów. Rozmawiałem też z Bartkiem Milewskim o tajnikach żeglugi. Co prawda mieliśmy mały problem z linkami, ale szybko to opanowaliśmy. Teraz już wiem, która linka służy do czego, jak się ustawia żagle a jak się opuszcza miecz. Naprawdę można się tego nauczyć. W przyszłym roku na pewno będziemy brać udział w kolejnej edycji regat. Polecam wszystkim żeby stanęli na pokładzie i poczuli jak wszystko się kołysze! - Szwagier, Śmiechawa TV.

I Żeglarskie Mistrzostwa Polski YouTuberów organizowane przez szkołę żeglarską Róża Wiatrów zakończyły się sukcesem. YouTuberzy już potwierdzili, że za rok również przyjadą powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji żeglarskich zmagań. Niektórzy planują jeszcze w tym roku wrócić na Mazury i spędzić urlop pod żaglami.

Pierwsze regaty YouTuberów ocenił również Bartosz Milewski, organizator regat oraz założyciel szkoły żeglarskiej Róża Wiatrów. - Myślę, że impreza była bardzo udana, wszystko zostało zrealizowane zgodnie z planem. Co prawda było ciepło i przyjemnie, ale trochę zabrakło wiatru. Dlatego też z trzech zaplanowanych biegów udało się przeprowadzić dwa. To nam wystarczyło, by wyłonić zwycięzców. Natomiast frekwencja dopisała nadspodziewanie. W sumie przyjechało więcej uczestników niż zaplanowaliśmy. Kilka osób dopisało się w ostatniej chwili i mieliśmy nawet delikatny nadkomplet, ale daliśmy radę ze wszystkim. Bardzo cieszy mnie osobiście fakt, że wielokrotnie zadawano mi pytanie, czy za rok będzie kolejna edycja, nawet były wznoszone za to specjalne toasty. Dlatego też już dziś zaczynamy myśleć o kolejnych Mistrzostwach! - powiedział.

Partnerami i sponsorami nagród I Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów są: Akademia Leona Koźmińskiego, Microsoft Polska oraz firma Timex.

O Róży Wiatrów

Róża Wiatrów jest największą w Polsce szkołą żeglarską. Organizuje rejsy żeglarskie morskie i śródlądowe oraz prowadzi szkolenia na stopnie żeglarza jachtowego, sternika jachtowego i sternika morskiego. Ośrodek i port Róży Wiatrów znajduje się w Węgorzewie nad jeziorem Święcajty.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.