Ciężki etap Singapur - Qingdao

2009-01-26 16:35 darczo
_
Autor: Casey Smith/PUMA Ocean Racing/Volvo Ocean Race

Morze jest wściekłe - chyba tak najlepiej scharakteryzować, to co dzieje się na wysokości Tajwanu. Dziewięć dni temu flota okołoziemskiego wyścigu wyruszyła z Singapuru. Kieruje się na północ do chińskiego Qingdao. Na prowadzeniu znajduje się Telefonica Blue. Jej siostrzana Telefonika Black wycofała się z tego etapu wskutek uszkodzeń sprzętu. Green Dragon walczy z rozwarstwiającym się karbonem na dziobie. Puma ma złamany bom...

Załogi żeglują w sztormowym trybie. Niektóre pod trajslem i fokiem sztormowym (np. liderzy, grota zabezpieczyli na bomie i płyną pod samym fokiem sztormowym). Z dnia na dzień przybywa kontuzjowanych. W wyścigu pozostało sześć jachtów. Wiatr znów urósł do sztormu - przekracza 45 węzłów. Załoga Bouwe Bekkinga raportowała o zderzeniu z jakimś obiektem. Uszkodzeniu uległ dziób, ale tzw. crash bow, czyli swoisty bufor. Jacht więc nie nabiera wody. Bark uszkodził Daryl Wislang (N. Zelandia) i musi leżeć na koi. Trochę lepiej jest z plecami Bekkinga. Pozwolił sobie nawet by przejąć ster, ale po dziesięciu minutach poddał się wrócił pod pokład. Ken Read z Pumy uszkodził sobie palec, który wciągnął mu system stoperów lin grota. - O niczym innym nie myślimy, jak o dobiciu do kei w Qingdao. Niezależnie ile to jeszze potrwa - przyznał Ian Walker - skipper Green Dragon.

Klasyfikacja na 26 stycznia 2009, godz. 1300:

1. Telefónica Blue ESP (Bouwe Bekking/NED) 672 - mil do mety
2. Ericsson 3 SWE (Magnus Olsson/SWE) +38 - strata do lidera w milach
3. Ericsson 4 SWE (Torben Grael/BRA) +53
4. PUMA Racing Team USA (Ken Read/USA) +99
5. Delta Lloyd IRL (Roberto Bermudez/ESP) +197
6. Green Dragon IRL/CHN (Ian Walker/GBR) +238
7. Telefónica Black ESP (Fernando Echávarri/ESP) - wycofał się
8. Team Russia RUS (Andreas Hanakamp/AUT) - nie wystartował

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.