Delphia 24 wygrała Sailing Anarchy CUP w Berlinie

2014-09-16 14:45 Informacja prasowa

Załogi jachtów Delphia 24 walczyły w miniony weekend (13-14.09) w regatach Sailing Anarchy CUP w Berlinie, na których pojawiły się sportboaty z Niemiec i Polski, a także Norwegii, Szwecji, Francji i Holandii. W ramach regat odbył się także wyścig o Błękitną Wstęgę jeziora Wannsee. Świetnie spisały się wszystkie załogi Delphii 24 zajmując czołowe pozycje w obu klasyfikacjach, a zwycięzcą regat oraz Błękitną Wstęgę wywalczył Michał Korneszczuk i Delphia Yachts/Pantaenius Team.

Jezioro Wannsee to oczywiście coś innego niż pływanie po morzu, jak np. na Mistrzostwach Polski klasy Delphia 24, ale załogi tych jachtów ścigały się też na polskich jeziorach. I na jez. Wannsee warunki były typowo jeziorne – płaska woda, dużo zmian wiatru:

- Akwen podobny trochę do naszej Soliny, długie, miejscami bardzo wąskie jezioro, z miejscami niemal bez wiatru - porównywała Paulina Niekochanska z Indygo Team. - Organizacja całych regat była świetna, zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci – dodała.

W sobotę odbyły się trzy starty góra-dół, trzy okrążenia. W dwóch pierwszych wyścigach warunki wiatrowe były zmienne, trzeba było mocno wypatrywać wiatru, obserwować która strona jest korzystniejsza, ale z wyścigu na wyścig wiatr się coraz bardziej stabilizował. Trzy starty dawały pole do popisu taktycznego i manewrowego dla każdej załogi, sprawdzały każdy aspekt żeglarski.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? POLUB ŻAGLE NA FACEBOOKU

W niedzielę odbył się wyścig o Błękiną Wstęgę jeziora Wannsee. Trasa prowadziła przez całe jezioro – najpierw na północ, na środku halsówka dość wąskim kanałem, więc ważny był start i pierwsze halsy, żeby wypracować sobie dobrą pozycję.

- Początek niedzielnego wyścigu wyszedł nam nie najlepiej - opowiadał Michał Korneszczuk, sternik zwycięskiej załogi Delphia Yachts/Pantaenius. - Przez to cały czas musieliśmy walczyć o wiatr i starać się nie tracić za dużo do prowadzących, a choć nie było to łatwe, wciąż byliśmy w zasięgu czołówki. Po wpłynięciu na kurs pełny zaczęliśmy systematycznie poprawiać naszą pozycję.

Później w środku wyścigu kurs był półwiatrem, na południowy zachód jeziora. Na tym odcinku trzeba było po prostu utrzymać dystans i prędkość. Dalej był dość wąski przesmyk przy jednej z wysepek, krytyczny punkt wyścigu, gdzie wiatr dość mocno kręcił.

- Tam udało nam się wyprzedzić trzy łódki, potem płynęliśmy już do dolnej boi zwrotnej, gdzie udało nam się wyprzedzić kolejne trzy jachty, wysunęliśmy się na drugie miejsce i tak dopłynęliśmy już do mety, zlokalizowanej w tym samym miejscu, gdzie pole startowe - powiedział Michał Korneszczuk. - Pierwszy linię mety przekroczył Paweł Oskroba i Vectra Sailing Team, mieli sporą przewagę przed pozostałymi łódkami. Niestety pechowo, zostali oni oprotestowanie przez jedną z niemieckich załóg za nieprzepisowe przepłynięcie przez tor wodny. Bardzo szkoda, bo wynik Pawła był dużo lepszy. Przez tę sytuację ostatecznie Błękiną Wstęgę za niedzielny wyścig zdobyliśmy my.

W Berlinie na jachtach Delphia 24 pojawiło się więcej kobiet - w załogi Jacht Klubu Wielkopolskiego, Chocolissmo Gang i Indygo, pływały w składzie pół na pół. W teamie Indygo za sterem pojawiła się Marzena Knap. Paulina Niekochańska, załogantka tego teamu powiedziała nam po regatach:

- Pierwszy raz braliśmy udział w regatach w takim składzie, zwykle za sterem pływa Piotr Kowalewski, ale pływaliśmy już wspólnie trenując przed startem w Berlinie. To na pewno ciekawe doświadczenie i cieszę się, że w klasie jest coraz więcej kobiet – podsumowała Paulina. – To już mój drugi sezon z Delphią 24 i mam nadzieję, że w przyszłym roku będę dalej pływac na tym jachcie – dodała.

Mamy nadzieję, że taka tendencja się utrzyma i w klasie Delphia 24 pojawi się w przyszłym roku więcej kobiet. Tymczasem do końca sezonu pozostały już tylko jedne regaty, które odbędą się w Powidzu (19-20.09.2014). Będą to Mistrzostwa Polski Ziem Zachodnich w klasie Delphia 24 OD, Puchar Hotelu Moran i finał Pucharu Polski klasy Delphia 24 OD.

Pełne wyniki regat dostępne są na stronie klubu organizatora >>tutaj<<

Najlepsze załogi Sailing Anarchy CUP:

1. POL 26/Delphia 24: Michał Korneszczuk, Jacek Przybylak, Jaroslaw Wroblewski, Mateusz Blazejak - Delphia Yachts/Pantaenius Team

2. GER 439/Melges 24: Christopher Körper, Jo-Ann Möwert, Fritz Vogdt, Dario Shonubi

3. POL 14/Delphia 24: Paweł Tarnowski, Tomasz Baczkiewicz, Łukasz Kiwer, Aleksander Pisowacki - Apotex Team

Najlepsze załogi Wyścigu o Błękitną Wstęgę:

1. POL 26/Delphia 24: Michał Korneszczuk - Delphia Yachts Pantaenius (YK Stal Gdynia)

2. POL 27/Delphia 24: Mariusz Trzcinski - Chocolissmo Gang (JKW Poznań)

3. POL 14/Delphia 24: Pawel Tarnowski - Apotex (Liga Morska Gliwice)

Najlepsze załogi w klasie Delphia 24:

1. POL 26: Michał Korneszczuk - Delphia Yachts Pantaenius (YK Stal Gdynia)

2. POL 14: Paweł Tarnowski - Apotex (Liga Morska Gliwice)

3. POL 11: Paweł Oskroba - Vectra (Spójnia Warszawa)

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.